יום שלישי, 24 בנובמבר 2015

הכסף שלי הכסף שלך

היא לא עובדת כרגע, היא מסיימת ללמוד והוא עובד, ההוצאות לא קלות, אצל מי פשוט?אבל הנושא שעל הפרק הוא מי מקבל החלטות כלכליות?

הוא בדיוק מחכה לתשובה לגבי מכרז שהוא ניגש אליו, בינתיים היא המפרנסת, האם היא גם זו שתחליט אם לקנות את הספה החדשה?
האם הכסף הוא של מי שעובד ומכניס אותו? האם יש באמת אפשרות ששני בני הזוג ירגישו שהכסף הוא של שניהם, או שמי שמכניס יותר מקבל משקל כבד יותר בהחלטות?
מה קורה במצב בו אחד מההורים נותן כסף לזוג נניח ההורים שלה? האם אז אפשר לומר שזה הכסף שלה כי ההורים שלה נתנו אותו?
האם שני בני הזוג צריכים להרגיש בדיוק אותו הדבר לגבי כסף?

עכשיו נעשה קצת סדר בדברים,
מקובל בחברה שלנו שחלק ממעבר לחיים משותפים כולל גם ניהול תקציב משותף, משמע שהכסף שלך הוא גם הכסף שלך. אם כן, איך מקבלים החלטות לגבי הוצאות? האם צריך "לבקש רשות"-אם כן, מי מבקש ממי? מי "קובע"?

יכול להיות שבזוגיות שלכם אחת/ד מכם יותר מסודר, או שיש לו/ה צורך לדעת בדיוק מה מצבכם הכלכלי, האם זה בהכרח אומר שמי שמנהל את הכסף הוא זה שיש לו זכות וטו על ההחלטות הכלכליות?



5 דרכים להחליט מי קובע לגבי הכסף 


  • ישנן תפיסות שונות לגבי כסף וניהולו קצת על זה כתבתי פה
  • בקיבוץ נהוג היה לומר "כל אחד לפי צרכו, כל אחד כפי יכולתו" זאת אומרת שכל אחד תורם להכנסה לפי יכולתו ומשתמש במשאבים על פי הצורך שלו, בדקו האם זה יכול להתאים גם לכם.
  • חלוקת הנטל-קשה מאד להיות המבוגר האחראי תמיד, בעיקר קשה להרגיש שאת/ה זה שנושא/ת באחריות הכלכלית הזוגית לבד, כדאי לשבת אחת לשבוע ולדבר על התקציב הזוגי ולתאם הוצאות.
  • כמה שאתם תא זוגי יש לכם עבר וכאשר ההורים נותנים כסף תתכן תחושה שזה קצת של "הצד שלי/שלך" לכן כדאי לשים את הדברים על השולחן ואז לחשוב יחד מהי טובת מערכת היחסים.
  • ייתכן ויהיה לכם חשוב להגדיר בתוך התקציב סכום מסויים לדוגמא 200 ש"ח שיחולקו שווה בשווה וכל אחד רשאי ל"פוצץ" את המאה שלו על מה שהוא רוצה.

לסיכום, כסף הוא עוד אחד מהדברים שכדאי לדבר עליו ולתאם ציפיות לגביו, בדיוק כמו כל דבר אחר בזוגיות,
יש לכם טיפים שעובדים עבורכם אשמח לשמוע מכם,
אתם מוזמנים להירשם ולקבל עידכון כל פעם שעולה פוסט חדש,
אתם מוזמנים להגיב בדף הפייסבוק וגם לקרוא עוד באתר שלי 
קרן חדד-טאוב
יועצת זוגיות
0505640770






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה