יום חמישי, 20 באוגוסט 2015

מה חיוני ומה פינוקי או איך בונים רשימת קניות

מה טוב בשבילי? מה שטוב בשבילך?

לכל אחד ואחת מאיתנו יש את הדבר הזה שהוא עבורו/ה "מוצר צריכה בסיסי". משהו שכשאין אותו בבית יש תחושה שאין שום דבר בבית, עבורי זה עגבניות, אם אין עגבניות אי אפשר להכין סלט בכלל!


(אגב, היום לא היו בבית עגבניות והכנתי סלט נחמד מחסה, נבטים ובצל יבש-אבל זה לא בלוג בישול).
לפעמים מה שבעיני נחשב בסיסי, עבור השני נחשב מותרות ואם החלטנו שאנחנו מצמצמים בהוצאות המזון שלנו-לדוגמא אז יכול להיות שנמצא את עצמינו בוויכוח לא פשוט, או יותר גרוע שאחד הולך לקניות ולא קונה את הדברים החשובים-בסיסים עבור השניה.

אם החלטתם שמצמצמים את רשימת הקניות לסופר ואז הרשימה הזו על המקרר פתאום כוללת דברים שבעיניכם הם מותרות או שאתה עוזר לבת הזוג שחזרה מהסופר לפרוק את השקיות ומגלה מספר דברים שבעיניך הם מותרות ואז מתחיל הדיון הפנימי אצלך בראש:
אבל סיכמנו שמצטמצמים שלא קונים את זה, היא בכלל לא מקשיבה לי, רק אני מודאג מהמצב הכלכלי שלנו וכך זה ממשיך, עד שיוצאת איזו עקיצה שמציתה מריבה גדולה, שמסתיימת בתחושת בדידות מעיקה.
תסריט פנימי נוסף הוא שהיא לא מביאה את הדבר היחידי שהיה חשוב לך לא לוותר עליו ואז אתה מרגיש שאתה לא ממש חשוב, לא רואים את הצרכים שלך ושוב עקיצה, ויכוח, מריבה, בדידות.

כשרוצים לצמצם הוצאות על קניות בסופר, מדובר בעצם בדיאטה, דיאטה כלכלית, אבל אם כשאני עושה דיאטה אני עושה חישוב עם עצמי על מה אני מוותרת ועל מה אני מתפשרת ואיפה אני מזייפת פה זה יותר מורכב, שכן מדובר בגוף כלכלי אחד, אנחנו יחד מחליטים על מה כן ועל מה לא וזיופים יותר קשים בשניים, כי נקודת שבר יכולה להיות לכל אחד בזמן אחר.

הנה כמה רעיונות ראשוניים:
1. דברו על הדברים שחשובים לכם והחליטו כמה "פינוקים" מותר לכל אחד.
2. אם משהו נראה פינוק לאחת ולשני נראה בסיסי דברו על זה מתוך הבנה שיש פה אולי עניין של נקודת מבט שונה
3. אם ממש לא הולך הקציבו לכל אחד תקציב "זיופים" שבו הוא יכול לרמות קצת את הדיאטה הכלכלית.

כתבו לי מה הטיפים שעובדים בשבילכם,
keren@kerenor.info
אתם מוזמנים להרשם ולעקוב אחרי הבלוג, להגיב בדף הפייסבוק וכן לטייל באתר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה