יום חמישי, 15 באוקטובר 2015

שלושה שלבים להתמודדות זוגית עם המתח

גל, אירועים, המצב.
המציאות בחוץ, כולם כותבים על זה, מדברים על זה, מראים סרטונים, משנים/שומרים שיגרה.
כל אחד מתמודד עם זה אחרת,
יש כאלו שבתקופות כאלו מאד עצבניים והעצבנות בא לידי ביטוי בחוסר סובלנות, חוסר שקט ועצבנות.
יש כאלו שהופכים שקטים בתקופות כאלו,מסתגרים בתוך עצמם,
לעומתם יש את אלו שרוצים רק לדבר על המתח, החרדה המצב, לשאול מה עושים? מה יהיה?

אז איך נותנים תמיכה אחד לשניה האחת לשני אם כל אחד צריך משהו שונה? איך גם משתפים במה עובר עלי בלי להרגיש שאנחנו מעיקים על השני/ה?
השלב הראשון-כמו תמיד, הוא להבין איך המתח משפיע עלינו, מהי אסטרטגיית ההתמודדות בה אנחנו משתמשים:
האם אנחנו נהיים עצבניים? האם אנחנו דרוכים ונוטים לדאוג ולהיבהל? האם אנחנו חסרי שקט? אולי אנחנו נהיים שקטים ומכונסים? אולי אנחנו רוצים להיות לבד? מצד שני ייתכן שאנחנו רוצים להיות עם כמה שיותר אנשים, אנחנו מחפשים כמה שיותר מידע על המצב, חשוב לנו להיות מעודכנים כל העת בחדשות, להתייעץ, לדבר על המצב.

השלב השני-מה עוזר לנו כשאנחנו במצב כזה: האם אנחנו רוצים לדבר על זה עם בן/ת הזוג? האם רק שיתנו לנו מרחב? האם חשוב לנו המגע של בן/ת הזוג-חיבוק ארוך ללא מילים? אולי לשבת לראות יחד סרט שלא קשור לכלום-קצת אסקפיזם? התעמלות? אוכל? שימו לב מה עוזר לכם להירגע.
השלב השלישי-צרו מפגש משותף, שבו יחד והסבירו אחת לשני ואחד לשניה מה עוזר לכם להתמודד עם המצב ומה אתם צריכים מבן/ת הזוג? האם את מרגישה שהוא הבין מה את צריכה? האם אתה מרגיש שהיא הקשיבה לך באמת? האם הבנתם איך לתמוך בבן/ת הזוג? אם עוד לא ברור לכם תשאלו? תבקשו דוגמאות, תנסו לתת דוגמאות משלכם כדי לבדוק אם הבנתם נכון.

זה בסדר אם בהתחלה לא תזכרו בדיוק איך להגיב, לאט לאט, אתם תרכשו את ההרגל החדש, תמשיכו לשאול ולברר מול בן/ת הזוג האם דרך הפעולה שלכם מתאימה להם.




במידה ואתם רוצים מענה נוסף, אני מציעה אפשרות של שיחת סקייפ זוגית או פרטנית שבמהלכה נעבוד על התחושות שלכם ותלמדו כלים שיוכלו לעזור לכם להתמודד.
בתפילה לזמנים שקטים,
קרן 
אם אהבתם אתם מוזמנים להרשם ולעקוב אחרי הבלוג, להגיב בדף הפייסבוק וכן לטייל באתר



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה