יום ראשון, 25 באוקטובר 2015

כשיוצאת ממך המפלצת....

מכירים את זה שאתם מדברים/מתווכחים ופתאום יוצאת המפלצת?היום קצת על איך להתמודד איתה

יש מפלצת מוכרת, ההיא הירוקה של הקינאה, היא קשורה לזה שהוא שם לב למשהי אחרת, או שהיא דיברה עם ההוא מהעבודה בשעות לא מקובלות.
אבל יש עוד מפלצת שאני רוצה להתייחס אליה היום והיא רושפת אש, היא מרעידה את אמות הסיפים, מאחוריה נשארת אדמה חרוכה....
אותה מפלצת מתפרצת מבפנים החוצה,
 זה כמו רעם שמתגלגל,
הסערה מתחילה בבטן בפנים,
לפעמים זה אחרי שאמרת, ביקשת, הסברת, הזכרת,ציפית, התאכזבת, צעקת ואז....
כשאת כבר לא יכולה יותר יוצאת ממך המפלצת.
את מוצאת את עצמך משתמשת במילים מלאות ארס, מילים בעלות מרקם רדיואקטיבי.
את כבר רואה את הנזק אבל לא יכולה לעצור, זה יותר חזק ממך.




גם אצלך לפעמים יוצאת המפלצת.
אתה לא חף מזה, אצלך אולי זה שונה, אולי זה בא בנקודה בה אתה שוב מרגיש חוסר אונים ואז אתה משתמש בקול מזלזל, דברים שהיא אמרה לך ברגע של חולשה אתה פתאום מציב בפניה, מזכיר לה את הכישלונות שלה, גם אתה לא באמת מתכוון, אתה רואה את המבט שלה בעיניים וזה כואב גם לך.


למה זה קורה?


בבסיס גם כשזה נראה אחרת, או כאילו מתחיל מאירועים שונים זה אותו הדבר.
אתם מחפשים קשר, תקשורת, השפעה, להבין שלי אכפת מכם שאתם משפיעים עליו/ה.
אסביר אם בדוגמה כאן למעלה את הסברת שחשוב לך שתשתתפו במסיבת יום ההולדת של אחיך, תיארת מתי אתם אמורים לצאת ומה צריך להכין לקראת זה ובסוף הוא לא יצא מהעבודה בזמן, מעבר לאי הנעימות מול המשפחה שלך, את מרגישה שאת לא מספיק חשובה לו.
אם בדוגמה כאן למעלה אתה מרגיש שאתה מנסה למשוך את תשומת ליבה לרגע מהסלולארי, אתה מתחיל לספר לה סיפור, בפעם השביעית וכל פעם נקטע על ידי הודעות שהיא מקבלת, אתה מרגיש שכל העולם יותר חשוב ממך...
אז שניכם רוצים להרגיש שמקשיבים לכם, שמה שאתם אומרים הוא משמעותי, שאם אתם רגישים בנושא מסויים זה בסדר גמור ולשני אכפת מספיק לקחת את זה לתשומת ליבו.
אגב, כל זה לא שולל את זה שלפעמים כועסים, נעלבים, לא מסכימים.


3 דרכים להתמודדות 


  • השאלה היא איך עושים את זה, איך נשארים בקשר גם כשכואב, או איך מקשיבים גם כשאני נסער. התשובה הפשוטה, אבל לא בהכרח הקלה היא שאנחנו צריכים קשר, אנחנו צריכים להרגיש שאנחנו משמעותיים לבן/ת הזוג כל הזמן, שמה שעובר עלינו מעניין את השני, שהיא סומכת עליך, שאכפת לו ממך.
  • את הקשר אנחנו בונים כל הזמן, כשאנחנו יחד וכשאנחנו בנפרד, דרך מבטים, מילים ומעשים. כשאנחנו בונים אקלים חיובי, זאת אומרת כשנעים לשני בני הזוג להיות יחד ביום יום אז גם כשכועסים או כשמרגישים פגועים לא הכל מתמוטט.
  • לסיום עוד טיפ קטן למצוא בסוף כל יום משהו קטן שבן/ת הזוג עשה שאנחנו ממש מעריכים ולהדגיש זאת בפניו, זו הדרך להראות שבאמת אכפת לך ממנו/ה.
תנסו את זה בבית, אשמח לשמוע מכם,
אם היה לכם מעניין אתם מוזמנים לשתף,מוזמנים  להגיב בדף הפייסבוק וכן לטייל באתר

קרן חדד-טאוב
יועצת זוגיות
050-5640770


3 תגובות: