יום חמישי, 28 בינואר 2016

היא לא יודעת מה עובר עלי...

בדרך כלל מה שאני שומעת זה שדווקא את התלונה שלא שהוא לא מבין אותה...
הוא לא מצליח להבין למה היא כועסת?

למה אם הוא מודיע שהוא מאחר כי יש לו פגישה דחופה עם הבוס/לקוח/ספק, לא משהו שהוא תכנן מראש, אבל משהו שחשוב לפרנסת הבית, אז היא כועסת עליו, כאילו שהוא עושה את זה בכוונה.
גם היא לא תמיד מבינה למה התגובה שלה היא כעס...
אם נעצור רגע את התמונה ונחזור אחורה, אם היא באמת תסתכל על מה היא מרגישה היא תגלה שהמחשבה הראשונה שלה היא פחד.
?!

כן, כן, פחד שהיא כבר לא כל כך חשובה לו, שאולי הוא לא כל כך רוצה לחזור הביתה, שהוא מתחמק מלהיות איתה.


זוגיות היא מקום בטוח, אנחנו שואפים לתחושה של בטחון שבאה לידי ביטוי בזמינות של בן הזוג שלנו עבורינו,

זה לא אומר שהוא נמצא פיזית לידינו 24/7, זה גם לא אומר שאנחנו הכל עושים יחד, שאין לנו חיים פרטיים, אבל זה כן אומר שיש לנו ציפייה שכשאנחנו צריכים/פונים אל בן/ת הזוג נקבל מענה.
לכן כאשר יש לנו ציפייה מסויימת ואנחנו מקבלים תגובה הפוכה, אנחנו מגיבים בכעס.
רגע מה הקשר? דיברנו על פחד, איך נכנס הכעס לסיפור?
אז הנה הסבר קצר, יש רגשות שנותנים לנו כוח, יש רגשות שגורמים לנו להרגיש פגיעים, פחד הוא מהאחרונים יחד עם עצב.
לעומתם, כעס הוא רגש שיש בו עוצמה, התנועה שלנו היא בדרך כלל גם כלפי חוץ, של האשמה: "איך אתה מעז לאחר שוב?!" במילים אחרות-אתה מבין עד כמה אתה לא בסדר.
אבל בעצם מה שהיא רוצה לומר: אתה חשוב לי כל כך ואני מפחדת שאני כבר לא חשובה לך.


אז מה עושים?

1. מודעים לזה שהיא לא כועסת עליך אלא פשוט מרגישה חוסר ביטחון בקשר
2. כדאי להרבות בעשיה שמחזקת את הקשר, זה טוב בכלל ופה בפרט, לברר, מה אני יכול לעשות כדי שתרגישי את חשובה לי.
3. גם אתה תגיד איך היא יכולה להראות לך שאתה חשוב לה, כי גם אתה רוצה (גם אם אתה לא מודה בזה) להרגיש שאתה חשוב ולא שלוקחים אותך כמובן מאליו.


הפעם רשומה קצרה אך טעונה,
אשמח לתגובתכם,
מסכימים?
ממש לא?
יש שאלות?

אשמח לשמוע מכם,
אתם מוזמנים להירשם ולקבל עידכון כל פעם שעולה פוסט חדש,
אתם מוזמנים להגיב בדף הפייסבוק וגם לקרוא עוד באתר שלי 
קרן חדד-טאוב

יועצת זוגיות
0505640770

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה